Premium

Coca-Cola stelt Jeroen Lampe aan als directeur marketing

De huidige director, Karlijn in ’t Veld, krijgt een aanstelling als director customer & commercial.

Jeroen Lampe (35), van april 2014 tot nu marketing manager bij Coca-Cola, volgt per 1 mei Karlijn in ’t Veld (37) op als director marketing.

Lampe was in het voorjaar van 2015 nauw betrokken bij de introductie van de éénmerkstrategie van Coca-Cola. Lees hier een uitgebreid interview met Lampe over die operatie.

 

Nieuw
In ’t Veld maakt met haar aanstelling tot director customer & commercial een horizontale stap binnen Coca-Cola. Dat is deels een bestaande functie. Robin de Bruijn was tot nu toe manager commercial & commercial en die functie is verzwaard tot een directors-functie. Het gaat om een rol met nieuwe elementen en een plek in het management team.

Ziggo Dome
In haar nieuwe rol is In 't Veld verantwoordelijk voor de twee specifieke klanten die vanuit Coca-Cola Nederland direct gemanaged worden: McDonald's en Burger King. Ze zal daarnaast zeer nauw samenwerken met de bottelaar, Coca-Cola European Partners, die voor de rest een verantwoordelijke schakel is richting klanten. Vanuit Coca-Cola Nederland zal zij bijvoorbeeld voor grote nationale ‘Cold’ accounts (niet-supermarkt klanten zoals horeca, cateraars, en venues zoals Ziggo Dome), meehelpen op strategie, plannen en tenders.

Perfecte executie
Daarnaast zal In 't Veld als director customer & commercial helpen om de verbinding te maken tussen marketing (consumentencampagnes vanuit Coca-Cola Nederland) en de executies bij de klant. De bedoeling is daarbij dat zij de Coca-Cola-speerpunten, zoals nadruk op kleine verpakkingen en het inspelen op kansen binnen bepaalde klantkanalen, bewaakt. Coca-Cola zegt in een toelichting op de (deels) nieuw gecreëerde functie: 'Het gaat om strategie, perfecte executie, monitoren en doorontwikkelen en innoveren op het snijvlak van toegevoegde waarde voor onze klanten en dat van ons als bedrijf in Nederland, waarin de link met de bottelaar zeer belangrijk is.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie