Commerciële omroepen op 49 procent

De commerciële tv-omroepen behaalden in week 20 opgeteld een marktaandeel van 49 procent. De publieke zenders scoorden gezamenlijk 38 procent.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

RTL4 was weer de grootste zender met 18 procent, RTL5 behaalde 4 procent en Yorin 6 procent. SBS6 had een aandeel van 11 procent, Net5 6 en V8 4 procent.

Best bekeken programma was Studio Sport, gisteravond 19.00 uur. Dat trok ruim 3,2 miljoen kijkers. Kopspijkers werd bekeken door bijna 2,7 miljoen mensen. Daarna volgen het Journaal (20.00 uur, zondag) met 2,2 miljoen, Spoorloos met 2,1 miljoen en Juventus-Real Madrid voor de Champions League met ruim 2 miljoen kijkers.

De cijfers zijn afkomstig van Publieke Omroep Kijk- en Luisteronderzoek.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie