De ultieme vorm van native advertising

Native advertising, binnen een artikel, is effectief omdat je de consument benadert in zijn vertrouwde online omgeving met gerichte content.

Maar hoe zet je een native-campagne succesvol in? Het Demand Side Platform (DSP) van Yahoo beschikt over bijzondere eigenschappen die de adverteerder in staat stelt om écht resultaat te bereiken.

Een advertentie die er niet uitziet als een advertentie en door de look en feel van de media-omgeving als een nuttige informatiebron wordt beschouwd door de consument. Dat is de ultieme vorm van native advertising. ‘De inhoud moet in overeenstemming zijn met de redactionele stijl en toon van de online-omgeving waarin het verschijnt en moet ook de informatie geven die de consument op dat moment verwacht’, zegt Frederik Bidstrup, Commercial Director voor Nederland en de Nordics

Bidstrup legt uit waarom juist het DSP van Yahoo programmatic buying zo effectief maakt. ‘Yahoo heeft een sterke, unieke positie als zowel uitgever als ad-tech-oplossing. Omdat we uitgever zijn kunnen we onze native ads precies zó ontwerpen dat ze aansluiten bij de look and feel van de omgevende content. Een gesponsorde zoek link voelt aan als een organische zoek link, een native advertentie op de Yahoo-startpagina’s of partner sites zoals MSN wordt ervaren als een redactionele link door de combinatie van tekst, afbeeldingen en video. Een in-game-advertentie is rechtstreeks in de structuur van de game geïntegreerd. Hierdoor ervaren consumenten advertenties als nuttig en plezierig.’ 

De naadloze integratie van redactionele content en native advertising is te danken aan de toonaangevende advertentie technologie van Yahoo, aldus  Bidstrup. ‘Met deze technologie kunnen adverteerders ook op de meest effectieve manier advertenties plaatsen, targeten en meten.’

Verschillende manieren

Adverteerders kunnen het DSP op verschillende manieren gebruiken, vertelt Bidstrup. ‘Klanten kunnen onafhankelijk campagnes op onze DSP uitvoeren en hun eigen campagne-opstelling, targeting en rapportage beheren of wij kunnen het geheel managen en optimaliseren van de campagnes voor onze cliënten. Op basis van de campagnedoelstellingen van de adverteerder zorgt een accountteam van ons dan voor de uitvoering en optimalisatie van de campagne.’ 

Maar ook een tussenvorm is mogelijk. ‘Als alternatief kunnen klanten werken in een gezamenlijk beheerd model. Ook in deze opzet staan ​​de teams van Yahoo klaar om klanten te ondersteunen. We kunnen zo hands-on of hands-off zijn als een klant nodig heeft.’ 

En wat als een klant zijn campagne zelf wil beheren, maar daar de knowhow niet voor in huis heeft? ‘In zo’n geval bieden we onze klanten een training aan. We zijn onlangs gestart met het Yahoo DSP Learning Center, waar klanten gecertificeerd kunnen worden voor het gebruik van ons platform.’ Door aanzienlijk te investeren in onderzoek en machine learning maximaliseert Yahoo de relevantie en de resultaten van native advertising, benadrukt Bidstrup.

De flexibiliteit van het gebruik spreekt adverteerders aan, zegt Bidstrup tot slot. ‘Of ze nu kiezen voor een eigen uitvoering of via een accountteam van ons, de reacties zijn positief. Klanten waarderen het vooral dat wij de serviceniveaus goed kunnen aanpassen aan de wensen van de klant. Dat is belangrijk, want met de juiste aansluiting realiseer je de beste performance.’

Client story

Social Blue, onderdeel van Leads.io, is een toonaangevend performance marketing agency die cliënten helpt om met de juiste leads in contact te komen. Social Blue levert exclusieve, high-quality leads op basis van pay per lead vanuit verschillende online kanalen inclusief native advertising publicaties. Door gebruik te maken van eigen in house technology en creatieve teams biedt Social Blue “scalable” bronnen aan voor leads in diverse markten en verticals. 

“Onze propositie geeft volledige controle over onze campagnes en is essentieel, zodat wij de juiste en premium traffic krijgen en conversie. De Yahoo DSP heeft bewezen deze taak succesvol te doen gedurende de laatste jaren.  De hoogwaardige traffic, in verschillende landen, en de features zijn essentieel voor ons. Daarnaast is de professionele support van het Yahoo team motiverend voor ons om ons business te laten groeien. 

Wij zien ernaar uit om, samen met het team van Yahoo, onze business te laten floreren in dit fantastische partnership”, aldus Bert Jan van der Molen, Head of Business Native & Display Advertising bij Social Blue.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →