Gedragscode sms-diensten bepleit

Er moet een gedragscode komen voor leveranciers van sms-diensten vindt de Stichting de Ombudsman, zo meldt het Rotterdams Dagblad.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De stichting maakt zich zorgen over het feit dat honderden mensen, vooral jongeren, opgescheept zitten met dure sms-abonnementen. Hoe ze daarvan af moeten komen, weten ze vaak niet. In afwachting van een oplossing ontvangen ze dagelijks een bericht, waarvoor ze gemiddeld 70 eurocent betalen. ‘De mensen weten vaak niet eens dat ze aan een abonnement vastzitten. Door een gebrek aan wettelijke regels zijn er pure wildwesttaferelen’, zegt C. van Marle van Stichting de Ombudsman. Hij krijgt bijval van de Opta, de toezichthouder op het telecomverkeer. Die heeft intussen ‘tientallen klachten’ ontvangen.

De gewraakte sms-berichten zijn divers van aard. Zo ontvangen sommige abonnees elke dag een grap of hun horoscoop op de mobiele telefoon. Ook is er informatie over het weer, files of televisieprogramma’s verkrijgbaar. Er zijn tientallen ‘telefoonmakelaars’ die via de zogenoemde providers zoals Ben en Vodafone dergelijke informatie naar abonnees sturen. ‘Aanmelden is eenvoudig, maar afmelden niet’, aldus Van Marle in het RD.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie