Geen interesse in beachprints

De 'strandvertenties' zijn verdwenen van de Nederlandse stranden, omdat er geen adverteerders meer voor waren te vinden. Nederlandse ijs- en frisdrankmerken houden het liever bij de traditionele strandreclame op windschermen en vlaggen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het bedrijf SandCast dat reclameboodschappen in het zand drukt, kon dit jaar geen adverteerders vinden. Vorig jaar drukte het bedrijf dagelijks zogenoemde beachprints van Ola en Seven Up af in Scheveningen en Renesse/Zoutelande, maar volgens directeur Settels zijn adverteerders huiverig om de nieuwe vorm van adverteren toe te passen.

De strandprints werden door tractoren en een wals in het strand gedrukt. Onder de advertenties stond de boodschap 'afval aanpakken'. Het idee voor de nieuwe reclamevorm komt uit Amerika, waar de strandvertenties ervoor zorgden dat het zwerfvuil op het strand met een kwart was afgenomen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie