Hartstichting en Unilever willen dat mensen gezonder gaan leven

Er komen twee landelijke campagnes aan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beide partijen verbreden hun samenwerking de komende drie jaar, ze willen mensen stimuleren zich structureel gezond(er) te gaan gedragen.

De samenwerking valt binnen het Sustainable Living Plan dat Unilever in 2010 introduceerde.

Berend Jan Taken, Directeur Spreads en Dressings bij Unilever Benelux: ‘Eén van de hoofddoelstellingen is om in 2020 meer dan 1 miljard mensen te helpen in actie te komen om hun gezondheid en welzijn te verbeteren. Unilever en de Hartstichting kunnen elkaar versterken door slimme inzet van elkaars expertise en middelen.’

Er komen twee landelijke campagnes:

 - Inzicht in eigen gezondheid

Het voornemen is om een landelijke campagne te voeren om mensen op te roepen om de Persoonlijke Gezondheidscheck te doen en zich zo bewust te worden van de eigen gezondheid.

Deelnemers krijgen handvaten om acties te ondernemen voor een gezondere leefstijl op een manier die past bij de mensen zelf en hun motivatie.

Het doel van deze campagne is dat jaarlijks 300.000 mensen de Persoonlijke Gezondheidscheck gaan doen.

 - Gezond eten

Landelijke campagne waarin het belang van gezonde voeding voorop zal staan. Huishoudens die te weinig verse groenten en fruit eten moeten worden gestimuleerd dit vaker te doen.

‘Veel mensen denken dat het eten van en/of koken met vers fruit en verse groenten duur en tijdrovend is, maar de Hartstichting en Unilever willen laten zien dat dat helemaal niet zo hoeft te zijn’, aldus Unilever en de Hartstichting.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie