Internetgiganten ten strijde tegen spam

Microsoft, America Online en Yahoo trekken gezamenlijk ten strijde tegen ongewenste e-mail.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De drie internetreuzen maakten deze week bekend dat ze op technisch gebied gaan samenwerken en elkaars kennis gaan gebruiken om spam een halt toe te roepen. Uit een Amerikaans onderzoek bleek onlangs dat de gemiddelde internetgebruiker 110 ongewenste berichten per week ontvangt. ‘Spammers zijn de aartsvijanden', zei America Online-woordvoerder Nicholas Graham.

Voor de internetbedrijven, samen goed voor tientallen miljoenen e-mailgebruikers, betekent de samenwerking meer dan alleen service aan de gebruikers. Ongewenste e-mail kost de internetondernemingen veel geld en tijd. Volgens een zegsman van Microsoft moet er een coalitie ontstaan tegen spam. De bedrijven willen gezamenlijk een manier vinden om ongewenste mail te blokkeren en gaan nauwer samenwerken met justitie. Ook wordt het lastiger e-mailadressen aan te maken voor spamdoeleinden. Ondanks alle inspanningen verwachten Microsoft, Yahoo en AOL niet dat ze spam compleet kunnen weren. ‘Het is als de verkoudheid van het internet', meent een AOL-zegsman. ‘Het zal er altijd wel zijn, net als belastingen of slecht weer.'

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie