Kant-en-klaar floreert

Het jaar 2001 was voor de VS in veel opzichten geen goed jaar. De economie zakte in, en in veel sectoren vlogen werknemers bij bosjes de laan uit. En de omzet van supermarkten? Die steeg met bijna 4%.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat lijkt op het eerste gezicht tamelijk wonderlijk. Consumenten houden de hand op de knip, dan zal dat toch ook in de supermarkt gelden? Dat valt dus mee. Maar hier geldt dat de Amerikaanse supermarkten het al wat langere tijd zwaar hadden. De dominantie van Wal-Mart nam de laatste jaren nog verder toe (het concern opende in 2001 zijn duizendste supercenter), waarbij de prijzen (alle-dagen-laag) ook al lang het minimumniveau hadden bereikt. Het ging dus al matig, en dan merkt de branche dat het oude adagium ‘mensen zullen altijd blijven eten’ toch weer opgaat.

Productcategorieën die het erg goed deden, waren kant-en-klaarmaaltijden (ruim 10%), farmaceutische artikelen (8%), drank (7%), diepvriesproducten (6%) en brood & afbakproducten (6%).

< SIZE=1>Bron: progressive grocer<#/FONT>

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie