Netto-omzet Ahold groeit in Europa

De omzet van supermarktconcern Ahold is fors teruggelopen, met name door negatieve wisselkoerseffecten. In Europa steeg de netto-omzet met 0,9 procent tot 12,9 miljard euro.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De identieke omzet van Albert Heijn nam af met 1,9 procent in 2003. In het vierde kwartaal bleef de afname van de identieke omzet beperkt tot 0,4 procent.
Het bedrijf boekte in het vierde kwartaal een omzet van 12,7 miljard euro. Dat is 1,6 miljard euro minder dan in dezelfde periode 2002 ofwel een vermindering van 10,8 procent. Het bedrag ligt in lijn met wat analisten hadden verwacht.

De jaaromzet liep 10,5 procent terug en kwam uit op 56,1 miljard euro. Als de valuta-effecten geen rol hadden gespeeld zou de omzet in 2003 met 2,7 procent zijn gestegen (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie