Nieuwe leiding Mediaxim Nederland

Cees Jan van Mourik neemt de taken van Johan Smit voor Mediaxim Nederland over.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Eind mei 2011 is Cees Jan van Mourik (46) gestart als Sales & Business Development Manager bij MediaXim Nederland. Als belangrijkste taken krijgt hij sales, business development en marketing in zijn pakket. Van Mourik rapporteert aan Thierry Janssen, bestuurder van MediaXim en vormt samen met Michel Horstman het Nederlandse management team. Van Mourik werkt al ruim 20 jaar in het mediavak onder andere in een aantal sales- en marketingfuncties bij mediabureaus (The Media Partnership), producenten (Endemol) en broadcasters (Radio10, Cartoon Network, Fox Kids).

Johan Smit, die het stokje aan Van Mourik doorgeeft, leidde Mediaxim Nederland sinds mei vorig jaar, toen hij Hans van den Anker opvolgde. Smit was als PMA-directeur destijds de drijvende kracht achter een verbeterd media-registratiesysteem in de markt, dat uiteindelijk de mediabureaus hun samenwerking met Nielsen deed verruilen voor een met Mediaxim. Zijn voornaamste taak was om ervoor te zorgen dat alle relevante media-exploitanten de cijfers van advertentiebestedingen leveren aan Mediaxim. Die taak zit er volgens Smit op.

De vraag naar belangenverstrengeling Mediaxim/PMA vond Smit destijds terecht, maar wees hij van de hand, omdat niemand tegen de benoeming bezwaar maakte.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie