NS Tienertoer komt met sentimental journey minidocu

Jeugdvriendinnen Joscha en Mariska reizen in de minidocumentaire Back to the Tienertoer met de trein dwars door Nederland (bureau: N=5).

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In de minidocumentaire Back to the Tienertoer reizen jeugdvriendinnen Joscha en Mariska met de trein dwars door Nederland, van pretpark tot strand, en overnachten op een camping, net als dertig jaar terug. In de documentaire vertellen ze hoe het voelde om voor het eerst vrij te zijn: &;Voor het eerst zonder hun ouders op vakantie. Helemaal zelf weten waar je naartoe gaat.&; De twee vriendinnen zouden ook de spannende randjes van het leven opzoeken.NS reisde met de twee vriendinnen mee en maakte een minidocumentaire van de herbeleving van hun Tienertoer.

De minidocumentaire werd gemaakt ter ere van de viering van 175 jaar Spoor. De campagne begon met een online activatie waar iedereen zijn/haar Tienertoer kon herbeleven en waarbij deelnemers op social media herinneringen konden delen met hun Tienertoer-maatjes van toen.

Een aantal deelnemers werd beloond met een Tienertoer-kaartje om hun avontuur van soms wel veertig jaar geleden nog eens over te doen.

Geïnspireerd door deze mooie herinneringen en verhalen zijn wij op zoek gegaan naar een duo om de Tienertoer nog eens écht over te doen. Van deze herbeleving is een minidocumentaire gemaakt die vanaf vandaag te bekijken is en die onder andere werd vertoond bij in Amersfoort.


CREDITS NS – BACK TO THE TIENERTOER:
Opdrachtgever: NS
Verantwoordelijk  bij  NS: Ernestine Bax, Katja Romantsova, Sophie van den Elsen, Ron Schneider
Bureau: N=5
Concept & Creatie: Olaf  van  der  Geld,  Bart  Kooij
Design en copy: Marcel  Berghuis,  Gijs  Kuijper,  Bo  van  Veen, Nienke  Oosterbaan
Strategie: Vincent Seeber, Joris Gruiters, Silvia van Hooft
Account: Judith Lavalette, Eva Krook, Nicole  van Ommeren, Vanessa  Smit
Online  producer: Barbara Leusink, Michiel de Vos, Jasper  Baartmans
RTV producer: Guy van der  Hoop
Regisseur: Jack  Valkering
DOP: Martijn Cousijn
Editor: Taco Arts
Research: Ellen Vloet
Design & technische realisatie: MediaMonks
Technische realisatie webvertising: Steve Sto

 

Advertentie
advertisement

Plaats als eerste een reactie

Advertentie