Ontwikkelingshulp in plaats van sponsoring steeds populairder

Geld pompen in ontwikkelingshulp lijkt aan populariteit te winnen in het Nederlandse bedrijfsleven. Postbedrijf TPG maakte onlangs bekend dat het volgend jaar een deel van de sportsponsoring steekt in ontwikkelingshulp.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Meer Nederlandse bedrijven geven voor hulp, maar de meeste ondernemingen verzwijgen dat uit angst te worden belaagd met bedelbrieven van de diverse hulpinstellingen.

Het Nederlandse kantoor van het (Amerikaanse) netwerkbedrijf Cisco heeft vijftig mensen naar Guatemala laten afreizen om daar minstens honderd huizen te bouwen voor de plaatselijke bevolking. De aanleiding voor de reis was de oplevering van het nieuwe kantoorpand in Amsterdam. In plaats van de traditionele cadeaus vroeg Cisco geld. Het bedrijf verdubbelde het binnengekomen bedrag tot 485.000 euro.

Bron: ANP

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie