In het eerste kwartaal verkocht McDonald's 6 procent minder in Europa, gedeeltelijk als gevolg van de ingestorte vleesmarkt. In Frankrijk heeft de hamburgergigant hierom zijn deuren geopend voor de openbaarheid. Dit moet de vrees rond het besmette vlees temperen, zo bespraken de Europese communicatieadviseurs van McDonald's op een conferentie in Chicago. Andere Europese landen zullen het Franse initiatief waarschijnlijk overnemen.
McDonald's bedacht de campagne, in het Engels 'Meeting Together' genaamd, samen met het bureau Euro RSCG. Afgelopen maand is het publiek uitgenodigd om langs te komen bij 400 van Frankrijks 861 McDonald's-vestigingen en leveranciers. Gemiddeld kwamen er zo'n 20 mensen per restaurant opdraven.
De Franse communicatiedirecteur Etienne Aussedat hoopt dat de campagne de zorgen over de samenstelling van het fijngehakte vlees wegneemt. 'We moesten uitleggen dat onze klanten 100% zuiver vlees krijgen.' (bron: PR Week US)
Plaats als eerste een reactie
Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!