Out-of-home trend zet door

De Europese consument gaat steeds meer de deur uit om te eten en te drinken. Bovendien gaat hij dat steeds meer op werkdagen doen. Volgens Datamonitor zal dat de foodservicemarkt in de komende vier jaar 34 miljard extra opleveren, en de drankenmarkt 8,8 miljard.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

In 2006 gaat de gemiddelde Europeaan 1,6 keer per week ‘uit’. Dat is nu 1,4 keer. Op zich geen opmerkelijke stijging, maar niettemin gaat die leiden tot aanzienlijk meer bestedingen.

Consumenten zijn steeds meer op zoek naar ‘experience’, genot en gemak. Uitgaan gaat daarom steeds meer tot de ‘routine’ behoren. Vooral op werkdagen zal er meer buiten de deur geconsumeerd gaan worden. Dat leidt niet alleen tot een stijging in bestedingen in eten en drinken, maar ook persoonlijke verzorging. Datamonitor verwacht dat in 2006 861 miljoen extra zal worden uitgegeven aan vooral geuren, make up en haarverzorging.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie