Petra Beyer directeur Arrow Jazz FM

Per 1 oktober is Petra Beyer benoemd tot algemeen directeur van Arrow Jazz FM. Jan van Ginkel is aangesteld als commercieel directeur.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Beyer, afkomstig van brand activatiebureau De Combinatie van Factoren, volgt Jan-Willem Klein Willink op. Klein Willink blijft voorlopig als adviseur bij Exceed Jazz betrokken, maar welke rol hij in de toekomst bij Arrow gaat invullen, is nog niet bekend. Van Ginkel is afkomstig van de FD Mediagroep. Hij gaat zich met name richten op de groei van non-spot.

Beyer zegt dat de zender aan de vooravond van een nieuw tijdperk staat. Op 3 november kondigt het jazz station een nieuwe naam aan, die de strategische koers belichaamt. Er wordt geen afscheid genomen van de jazz – en dat kan ook niet, want jazz is een voorwaarde voor de gunning van het kavel – maar het moet wel verfrissender en dynamischer. Beyer: ‘We willen meer een lifestyle zender worden, we moeten een premium brand en een love brand zijn.’ De zender kiest een positieve insteek rond de thema’s duurzaamheid, technologie, innovatie, gezondheid en bewustwording. Beyer noemt het ‘nieuws van de vooruitgang’.

Dat geluid is op zich niet nieuw. In een interview in Adformatie vorig jaar september zei voorganger Klein Willink dat Arrow meer en ander nieuws zou gaan brengen. ‘Nieuws met een positieve twist. Dat past bij het motto van Arrow Jazz FM: “Bewust Positief Genieten”.’ De ‘vingeroefeningen’ van Klein Willink smaakten volgens Beyer naar meer: ‘Het heeft potentie. Nu gaan we naar next level.’

Wat de programmering betreft wordt er niet gesleuteld aan de avond en het weekend. Maar de doordeweekse dagprogrammering wordt toegankelijker gemaakt. Beyer trekt de vergelijking met het North Sea Jazz Festival, dat naast jazz acts ook artiesten programmeert die een breder publiek aanspreken. Daarnaast komt er een ‘intelligent ochtendprogramma’, dat luisteraars op een positieve manier bijpraat over welke boeken, voorstellingen en gebeurtenissen de aandacht verdienen.

Klein Willink zei vorig jaar dat Arrow zich sterk zou gaan richten op non spot advertising. Die taak gaat Van Ginkel nu op zich nemen. Hij zegt waarde toe te kunnen voegen bovenop spot advertising middels events, online en social media. ‘We willen verder gaan in merkdenken, we willen naar joint partnerships, waarbij merken niet alleen bij ons aanwezig zijn, maar wij ook bij die merken.’ Van Ginkel zegt dat Arrow bijvoorbeeld radio op maat kan maken voor merken.

In de laatste metingen van NLO/Intomart GfK had Arrow Jazz FM een marktaandeel van 0,6 á 0,7 procent (doelgroep 10+). Beyer heeft de ambitie om de zender naar een marktaandeel van 2,0 procent te brengen. ‘Dat moet mogelijk zijn, het potentieel is er.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie