‘Philips moet verjongen’

Het elektronicaconcern Philips heeft een verjongingskuur nodig om de keiharde en rappe concurrentie voor te blijven. Het bedrijf wil meer aan verkoop en marketing gaan doen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Philips moet zichzelf veranderen', benadrukte bestuursvoorzitter Gerard Kleisterlee vrijdag tijdens een bijeenkomst op IFA, de Berlijnse beurs voor consumentenelektronica. De onderneming wil alleen producten blijven maken waarmee zij zich van de concurrentie kan onderscheiden. Volgens Kleisterlee richten die producten zich op drie thema's: gezondheidszorg, levensstijl en technologie. Die thema's verbinden alle divisies en bedrijfsonderdelen met elkaar.

Van oudsher hecht Philips zeer aan onderzoek en ontwikkeling om tot nieuwe apparatuur te komen. Op de 2,5 miljard euro die het concern daaraan jaarlijks uitgeeft, wil Kleisterlee niet beknibbelen. Integendeel, zulke investeringen moeten tegenstrevers op afstand houden. Op het strijdtoneel doemen steeds meer concurrenten op, die ook sneller kopieën op de markt brengen van producten waaraan een andere fabrikant veel tijd en geld heeft gespendeerd. Daarom wil producent Philips zich meer ontwikkelen naar ‘een verkoop- en marketingbedrijf met veel aandacht voor onderzoek en ontwikkeling’, zei Kleisterlee (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie