Playstation ligt niet wakker van Xbox Magazine

Sony reageert gelaten op de introductie van Xbox Magazine, een nieuw gamesblad dat volledig is gewijd aan de spelcomputer van belager Microsoft.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

‘Een blad over Playstation is er ook al. Zelfs sinds de introductie van Playstation 1’, zegt Dirk Claassen van Sony Nederland. ‘De verkoop van Playstation verloopt naar wens. We zijn nog steeds veruit de grootste.’Xbox Magazine verschijnt dit jaar drie keer met een oplage van 16 duizend exemplaren in Nederland en België. Het eerste nummer ligt sinds 16 mei in de winkels. Met ingang van 2003 verschijnt het zes keer per jaar. Het blad heeft als doelgroep 16 tot 40-jarigen, maar de nadruk ligt op 18 tot 30 jaar. Naast spelcomputers is er ook aandacht voor high-end audio- en videoapparatuur.

Xbox Magazine is een van de middelen die de verkoop van de nieuwe gameconsole moet stimuleren. Eerder werd in de strijd met Sony Playstation en de Nintendo GameCube de prijs van de Xbox verlaagd van 479 naar 299 euro. Nintendo reageerde direct door de prijs van de GameCube nog voor de introductie te verlagen van 249 naar 199 euro. Woordvoerder E. Bentinck van Microsoft wil over verkoopcijfers niets kwijt. ‘Daar doen wij geen uitspraken over. We geven alleen verwachtingen. En alles loopt conform die verwachtingen.’ Na de prijsverlaging van de Xbox en de GameCube hoeft de consument overigens niet te rekenen op een goedkopere Playstation 2, aldus Claassen van Sony Nederland. ‘Anderhalf jaar geleden lag de prijs nog op 1100 gulden, nu is dat 299 euro.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie