Poll: Is de Gouden Loeki-uitreiking goed voor het imago van onze creatieve industrie?

Woensdag 14 januari werd de Gouden Loeki in een live uitzending uitgereikt. Is dat goed voor de beeldvorming van de Nederlandse reclamebranche?

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Woensdag 14 januari keken 1,5 miljoen Nederlanders naar de uitreiking van de Ster Gouden Loeki 2014. Het was een speciale gelegenheid. Niet alleen was het de 20ste editie van de Gouden Loeki, het was ook de laatste keer dat Ster een live programma wijdt aan de award: .

Jan Rijkenberg (BSUR) schrijft in een blog op adformatie.nl dat de Gouden Loeki &;gelukkig nooit meer op televisie komt&;. Rijkenberg: &;(...) waar in Hollywood de glamour past bij de vele Awards shows in de filmindustrie, zien we bij de Loeki Uitreiking versleten spijkerbroek en driedagenbaard dragende creatieven net zo ongemakkelijk niet zichzelf zijn in hun smokings als Messi of Sven Kramer tijdens hun sportgala’s. Daar komen de sportgala’s er nog goed van af. Die atletische lijven doen het best goed in zo’n pak en de genomineerden staan fier op het podium. Maar bij de Loeki plaatsen we die overwerkte lijven in luie banken, waar ze vervolgens verveeld in wegzakken. Dat is de uitstraling die de ‘creatieve industrie’ oproept bij 1,5 miljoen TV kijkers. Hier zit het vak dat zijn brood verdient aan het creëren van beeldvorming.&;

Hoe denkt u hierover?

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie