Praten met 350.000 klanten

Een open deur, maar toch: interviews met klanten bieden een ontzagwekkende databron voor ondernemingen. Je kunt als marketeer wel van alles bedenken, daar hoog in die ivoren toren, maar alleen klanten kunnen je vertellen wat goed gaat, en wat niet.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Amazon doet een online onderzoek onder Duitse klanten: wat leest u wanneer? Liefdesromans in bad of in bed? Thrillers in de metro? ‘Deel met ons uw leesgewoonten en u krijgt vijf euro korting op uw eerstvolgende bestelling bij Amazon’. Simpel en doeltreffend. Zo leert Amazon meer over de leesgewoonten van zijn klanten, en met de actie worden en passant traffic en extra afzet gegenereerd.
Amazon is niet de enige. BMW voert jaarlijks 350.000 gesprekken met klanten. Telefonisch. Nadat een klant bij een dealer zijn nieuwe auto heeft opgehaald, of na een servicebeurt. Informatie die weer munitie biedt voor imagomarketing.

Bron: Direkt Marketing

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie