Prijzen voor Gall & Gall, Bek, C1000 en Society Shop

De MasterCard Retail Jaarprijs 2002 is gewonnen door Gall & Gall in de categorie Ketenbedrijven en door Bek Boeken in Veghel in de categorie Zelfstandig Winkelier. De Adformatie Retail Reclame Prijs ging naar C1000 met als bureau Ubachs Wisbrun, de Eervolle Vermelding ging naar de campagne van Society Shop, met Imagine als maker.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De prijzen werden gisteravond op een uitverkocht Retail Gala in de Utrechtse Central Studio's - waar een record aantal van ruim 460 bezoekers aanwezig was - bekendgemaakt.

Gall & Gall en Bek Boeken Beide ondernemingen mogen een jaar lang de titel Beste Winkel van het Jaar voeren. Juryvoorzitter Henk Gianotten: 'Niet alleen de beide winnaars hebben een meer dan bijzondere winkel gerealiseerd, ook het niveau van het totaal van de inzendingen was dit jaar verrassend hoog. De impuls die van deze prijs uitgaat, het winkelen beter en leuker maken, wordt steeds meer merkbaar'.

De deelprijzen van de Stichting Retail Jaarprijs wat betreft e-commerce ging naar Wehkamp Zwolle, service ging naar Annick Goutal Parfums, Rotterdam (zelfstandig winkelier), innovatie naar Rituals Nederland, Amsterdam (cosmetica), Store Design naar Promenade Optiek, Katwijk (zelfstandig winkelier), Winkelinrichting naar Fosbury, Assen (mode en kunst, zelfstandig winkelier) en Personeelsbeleid naar Ziengs Schoenen, Assen (keten). Deze laatste prijs werd tijdens het jaarlijkse Retail Gala uitgereikt door Lodewijk de Waal, voorzitter van de FNV.

Samen met De Telegraaf werd voor de tweede keer de Publieksprijs georganiseerd.

Aan deze verkiezing deden zo'n 1500 lezers mee. De Publieksprijs 2002 werd gewonnen door Van Tilburg-mode in Nistelrode, gevolgd door modehuis Blok in Uithoorn en de Bijenkorf Amsterdam.

Nieuw dit jaar was het kiezen van de Nederlandse vertegenwoordiger uit de gemengde branche voor deelname aan de Global Innovator Award, januari 2003 in Chicago. Namens Nederland zal Oldenhof Kookkado in Hilversum naar deze internationale verkiezing worden uitgezonden.

Over Retail Reclame Prijs-winnaar C1000 met bureau Ubachs Wisbrun zei juryvoorzitter Lodewijk van der Peet (LoweLive): 'De campagne begon vorig jaar door zich af te zetten tegen AH en vooral Konmar. C1000 legde alle fratsen van hun grote concurrenten bloot en beloofde zich er van te onthouden. Daardoor was C1000 een stuk goedkoper. Knap gedaan en daarom nomineerde de jury C1000 vorig jaar ook al, maar maakten zich ook zorgen over dat afzetten, daar kan je tenslotte niet eeuwig mee doorgaan? Nou, dat hebben ze dan ook niet gedaan. Ze hebben het 'geen fratsen' thema geweldig knap doorgetrokken. Ook de communicatie zelf vertoont geen fratsen.'

Over runner-up Society Shop en Imagine meldde Van der Peet: 'Klassieke advertising, klassieke oplossing, klassieke lay-out. Geen verrassende fotografie. En toch vond de jury deze uiting in retail-land bijna vernieuwend. Natuurlijk is hij thematisch en niet gericht op traffic. Natuurlijk is de ene uiting beter gelukt dan de ander. En zal het mediabudget aan de lage kant geweest zijn want niet één jurylid had de advertenties 'live' gezien (zitten we soms niet in de doelgroep?). Maar we vonden het mooi. Punt.' Het 7e Retail Gala vestigde met 465 gasten een bezoekrecord.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie