Promotie MVO belangrijker dan uitvoering

Bedrijven geven meer geld uit aan de promotie van hun MVO-activiteiten, dan aan het ontwikkelen van die activiteiten. Dat meldt de onafhankelijke denktank Demos uit Groot-Brittannië

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het rapport, Getting Down To Business, concludeert dat veel MVO-campagnes gedoemd zijn te mislukken omdat bedrijven MVO beschouwen als een verlengstuk van hun PR-activiteiten. Volgens een woordvoerder van Demos wordt de invloed van MVO op het bedrijf en zijn reputatie maar al te vaak belangrijker geacht dan de voordelen voor de lokale gemeenschap.

Volgens het onderzoek kan MVO sociaal effectief zijn en het bedrijfsmerk helpen bouwen als de activiteiten worden ontwikkeld met behulp van de expertise van senior- en strategische werknemers.

De denktank onderzocht drie van de belangrijkste MVO-projecten in Engeland. Een samenvatting van het rapport is de downloaden op

Bron: PRWeek UK

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie