Publieksprijs communicatiecongres gesaboteerd

De beste prestatie op het gebied van communicatiemanagement wordt jaarlijks gehonoreerd met een vakjuryprijs en een publieksprijs. Beide prijzen worden normaliter uitgereikt op het Nationaal Communicatiecongres, een initiatief van de Beroepsvereniging Communicatie en het tijdschrift Communicatie. Helaas gooide dit jaar een hacker roet in het eten en kon alleen de prijs van de vakjury worden toegekend.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winnaar van de publieksprijs zou dit jaar digitaal worden gekozen door bezoekers van deze site. Diezelfde bezoekers konden eerder ook de kandidaten voordragen. Uit de vele inzendingen werden zeven communicatiemanagers door een commissie van wijze mannen en vrouwen op de nominatielijst gezet. Bezoekers van communicatie-online konden vervolgens op een van deze zeven hun stem uitbrengen.

Maar gaandeweg bleek een kandidaat wel heel erg populair. Hoofdredacteur Rocco Mooij van Communicatie moest zijn inleiding gisteren op het congres dan ook beginnen met een ‘droevige mededeling’. Er bleek een hacker actief die de stemmingen zodanig had vervuild dat de publieksprijs waardeloos was geworden. Het alternatief – stemmen tijdens het congres – vonden de organisatoren geen optie. ‘Het is immers geen kermis’, aldus Rocco Mooij. De hoofdredacteur kon melden dat er voor volgend jaar aan de beveiliging werd gewerkt en bedankte iedereen die wel eerlijk had gestemd.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie