Reputatie en internet baren CEO’s zorgen

Een goede reputatie is voor een kritische succesfactor, vindt ruim 75 procent van de Nederlandse CEO’s. Maar ruim eenderde heeft geen methode om de corporate reputatie te onderzoeken. Als bedreiging van de reputatie zien zij vooral negatieve berichtgeving in de traditionele media en via internet, en ontevreden klanten.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit de ‘Corporate Reputation Watch’, een internationaal onderzoek onder meer dan duizend CEO’s en general managers in acht westerse landen, in opdracht van Hill and Knowlton. Van de Nederlandse managers vindt meer dan drie kwart dat de reputatie van invloed is op het behalen van strategische doelstellingen. Traditionele media worden als grootste bedreiging genoemd (54 procent), gevolgd door ontevreden kanten (50 procent) en negatieve informatie die via internet wordt verspreid. De invloed van aandeelhouders (38 procent) en financiële analisten (30 procent) wordt dus minder belangrijk geacht - in tegenstelling tot de Verenigde Staten waar dit respectievelijk 49 en 46 procent is.

Jeroen van Seeters, directeur strategie Brand Reputation van Hill and Knowlton Nederland: ‘Het onderzoek laat zien dat media en internet een doorslaggevende rol spelen in het bepalenv an reputatie, maar ook de reputatie van de CEO zelf. En die CEO is blijkbaar niet helemaal zeker van zijn zaak.’

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie