Samenwerking bereiks-onderzoeken in Media Standaard Survey

De organisaties voor het radio-, print-, internet- en televisieonderzoek, RAB, NOM, Stir en SKO, schrijven een tender uit voor een gezamenlijk establishment survey.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit onderzoek, dat de Media Standaard Survey (MSS) gaat heten, wordt het eerste gezamenlijke project van de vier organisaties die verantwoordelijk zijn voor mediabereiksonderzoeken in Nederland. De gezamenlijke request for proposal is medio april beschikbaar.

Doel van de MSS is het verkrijgen van cijfers over variabelen die door alle bereiksonderzoeken gebruikt kunnen worden als weeg- en/of wervingsnorm. Het gaat hierbij om kerngegevens als mediagedrag en –bezit. De MSS maakt crossmediale vergelijkingen mogelijk. Het standaardiseren van vraagstellingen en antwoordcategorieën maakt de vergelijkbaarheid tussen de vier onderzoeken namelijk veel groter, zodat de markt (adverteerders, mediabureaus en exploitanten) in verschillende onderzoeken dezelfde doelgroepen kan definiëren en het mediagedrag van die doelgroepen met elkaar kan vergelijken.

SKO en STIR hebben nu al establishment surveys, die zij gebruiken om populatiegegevens te verkrijgen en de ontwikkelingen op het gebied van mediabezit en -gebruik te kunnen monitoren. Bij SKO wordt de establishment survey ook gebruikt om adressen voor het televisiepanel te verkrijgen. De nieuwe survey zal deze vervangen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie