Scherpe omzetdaling Interpublic in vierde kwartaal

Het grootste reclamebureaunetwerk ter wereld, Interpublic, heeft zoals verwacht de omzet in het vierde kwartaal van 2001 scherp zien dalen. De omzet daalde met 16 procent van 2 miljard naar 1,7 miljard dollar.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De winst daalde naar 111,2 miljoen dollar, ofwel 30 cent per aandeel, vergeleken met 190,5 miljoen dollar in 2000. Dat heeft niet alleen met daling van bestedingen te maken, Interpublic zegt dat ook de750 miljoen voor de acquisitie van True North in 2000 daar debet aan is. Interpublic omschreef de resultaten als een gevolg van ‘een heel moeilijke advertentiemarkt’. Volgens chairman en ceo John Dooner is het reclamebureaunetwerk bezig met een ‘groot herstructureringsprogramma’. De reclame- en mediadivisie, met onder meer Lowe & Partners, McCann-Erickson WorldGroup en FCB had te kampen met een omzetdaling van 17 procent naar 1,1miljard dollar. Ook de PR-groepen hadden het moeilijk met een omzetdaling van 14 procent naar 667miljoen dollar. Wel ziet Interpublic alweer een toename van new business in het eerste kwartaal van dit jaar, aldus Campaign.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie