“Service belangrijkste verkoopargument

De prijs van een product in een winkel is een minder belangrijk koopargument dan de service die men geeft en de wijze waarop met de klant wordt omgegaan.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dat meldt ‘Mystery shop onderzoeksbureau’ Kameleon Research. Het bureau liet Maurice de Hond onderzoek doen naar het effect en daarmee tegelijkertijd het rendement van service op het koopgedrag van de klant in Nederland. Het onderzoek is verricht onder enkele duizenden respondenten in een tijdsbestek van drie maanden.

Er werd vastgesteld dat er een direct aantoonbaar verband is tussen de hoogte van de omzet van nieuwe klanten en de mate van service die wordt verleend. Service is het belangrijkste verkoopargument in het Nederlandse winkelbedrijf. Ruim 60 procent van de consumenten geeft aan vrienden en kennissen te informeren wanneer zij gelijkwaardige aankopen gaan doen. Een andere belangrijke conclusie is dat 25 procent van de nieuwe omzet van een winkelbedrijf nog steeds tot stand komt door mond-tot-mondreclame.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie