'Snelheid geboden bij nieuwe CEO'

Communicatiemedewerkers hebben weinig tijd om hun nieuwe CEO onder de aandacht te brengen. Om een positief effect te hebben op de beurskoersen moeten zij gemiddeld binnen 18 maanden bekend zijn bij de aandeelhouders.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Dit blijkt uit Amerikaans onderzoek van Ketchum onder 1.000 beleggers. Volgens David Rockland, directeur van het Ketchum Reputation Lab, legt de uitslag een last op de schouders van communicatieprofessionals bij bedrijven. Ongeveer de helft van de respondenten gunt nieuwe CEO's minder dan een jaar om verbetering bij een bedrijf teweeg te brengen. Slechts 7 procent geeft ze drie jaren of meer om zich te bewijzen.

Professionele beleggers oordelen het strengst. In een deelonderzoek ondervroeg Ketchum 25 analisten van Wall Street. Zij antwoordden dat nieuwe CEO's maar 14,5 maanden hebben om de waarde voor aandeelhouders te vergroten. Individuele beleggers geven ze vier maanden langer de tijd. (bron: PR Week US)

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie