T-Mobile zwicht voor consumentendruk

T-Mobile heeft besloten de geplande nieuwe Algemene Voorwaarden voor huidige klanten niet door te voeren. Dat laat het bedrijf vanaf het begin van deze week weten via advertenties, internet en maandelijkse facturen. De telecom-aanbieder ziet van invoering af onder druk van KRO’s Ook Dat Nog, Stichting de Ombudsman en de Consumentenbond.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De consumentenclubs eisten op basis van wetgeving dat klanten hun contract onvoorwaardelijk konden opzeggen, omdat de nieuwe Algemene Voorwaarden in het nadeel van de consument zijn. De telecomaanbieder weigerde deze opzeggingen per direct door te voeren. Na een gesprek heeft het bedrijf besloten de nieuwe Algemene Voorwaarden voor huidige klanten niet door te voeren. Alleen nieuwe klanten van T-Mobile zullen nu te maken krijgen met de nieuwe Algemene Voorwaarden en dus met een langere opzegtermijn.

Per 22 december 2003 zouden de Algemene Voorwaarden van T-Mobile veranderen. Voor klanten van het bedrijf had deze beslissing negatieve gevolgen gehad. Zo zou onder andere de opzegtermijn worden verlengd van twee naar drie maanden. Daarop eisten de consumentenclubs onvoorwaardelijke mogelijkheid tot opzegging voor klanten. Dit standpunt is gebaseerd op Europese richtlijnen en op de nieuwe Telecommunicatiewet, die over enkele maanden wordt ingevoerd.Debitel, een andere telecomaanbieder, wilde klanten per 27 december confronteren met nieuwe Algemene Voorwaarden. Ook deze zouden nadelig zijn. Na een gesprek met Stichting de Ombudsman heeft het bedrijf eveneens besloten deze voor huidige klanten niet door te voeren.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie