Telegraaf boos over spam

De Telegraaf is niet blij dat ze zaken heeft gedaan met reclamebureau Abfab, dat spam-mail aan een aantal internetters heeft gestuurd. In een brief aan een klager heeft de uitgever van het dagblad zijn excuses aangeboden.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

'Dit was eens maar nooit weer!', liet adjunct-directeur Ted Trimbach in de brief weten. Hij zei het ten zeerste te betreuren dat Abfab een aantal van de 40.000 gemailde internetters heeft. Trimbach benadrukt in de gesprekken met het Amstelveense bedrijf om een schone, correcte werkwijze gevraagd te hebben. Abfab heeft inmiddels toegegeven de e-mailadressen onder andere te hebben gegrepen uit nieuwsgroepen. De mails werden vervolgens verstuurd via een abonnement bij de gratis provider Freeonline van het Nijmeegse Telebyte. Het was niet de eerste keer dat Abfab zich met spam in de schijnwerper werkt. Eerder werden voor de Financial Times reclamemails verstuurd.

De Telegraaf onderzoekt momenteel hoe het Abfab juridische aansprakelijk kan stellen voor de schade. (Bron: )

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie