Premium

Thijs Muller nieuwe ceo Havas Media

Zijn ambitie: ‘Ik wil meer zichtbaarheid, creativiteit en digitale innovatie voor Havas Media.’

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Thijs Muller (41) begint in januari 2016 bij Havas Media als ceo. Hij volgt Roel van den Borne op die ceo werd van Omnicom Media Group Netherlands. Muller stapt zelf ook over van een ander mediabureau: ZenithOptimedia.

Met Muller haalt Havas iemand in huis met grote digitale expertise en ondernemerschap. Muller was Chief Digital Officer bij ZenithOptimedia, waar hij vorig jaar juni begon. Voor die tijd was hij verantwoordelijk voor internet agency Eyefi Interactive, met vestigingen in Amsterdam en Californië. Waar hij ook CRM-bedrijf Leadforce USA begon. Later was hij managing partner bij vakantiewoningensite ‘My Second Home’ en managementconsultant voor een aantal start-ups en merken die uitdagingen ondervonden met nieuwe digitale modellen. 

Bij Havas Media komen al die dingen samen. Muller spreekt van een ‘te gekke move’. ‘Het was niet eens dat ik het heel erg ambieerde om een mediabureau te gaan leiden, maar soms brengt een mooie samenloop van omstandigheden je in een positie. Ik kwam via het buitenland in contact met het management van Havas en pas later lokaal. Als ik een paar jaar geleden was gevraagd, had ik nooit voor een media bureau gekozen.’

Waarom nu dan wel? Muller: ‘Het mediabureau had voorheen een stoffig imago als ratio van de reclame, maar de laatste jaren is dat erg veranderd. Wat er nu gebeurt is spectaculair. In "the era of data" bevindt het mediabureau zich ineens in het oog van de storm, door de jarenlange kennis van off-line media, research, insights en strategie te combineren met een sterk digitaal profiel. Er is veel innovatie, op gebied van marketing veranderde er in de laatste twee jaar meer dan in de vorige vijftig. Het is nu én media-advies én data én technologie gecombineerd met creativiteit. Deze branche is de reclamebureaus enorm aan het inhalen. Mits goed uitgevoerd is het mediabureau in feite het middelpunt van de customer journey en het is key om dat te orkestreren.’

Voorganger Van den Borne heeft Havas Media volgens Muller heel goed achtergelaten. Het bureau won nieuwe (grote) accounts en het richtte zich steeds meer op digitale innovatie. Muller ziet het als zijn taak dat laatste naar een nog hoger plan te tillen, zonder off-line uit het oog te verliezen. ‘Havas Media heeft een onderscheidende filosofie waarbij media en creatie volledig samenkomen. Ik ben ervan overtuigd dat het de nieuwe domeinen zoals data, content en programmatic marketing zijn, waar een bureau anno 2016 het verschil op moet maken. We gaan van executie naar consulting en nemen de opdrachtgever aan de hand door de (nieuwe) complexiteit van media. Havas is daar al goed mee op weg en dat willen we alleen nog maar versterken.’

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie