Vette hap in de ban

Nu de vetzucht bij kinderen epidemische vormen begint aan te nemen, klinkt steeds luider de roep om een reclameverbod voor alles wat vet, zoet en anderszins ongezond is. De voedselindustrie gaat schoorvoetend door de bocht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Producenten van snacks, frisdrank en snoep hebben lange tijd gedaan alsof hun neus bloedde, maar de laatste tijd zijn er toch de nodige concerns die hun aandeel in het probleem van overgewicht bij de jeugd erkennen en hun marketingbeleid bijstellen. Zo is Mc Donald’s al een tijdje bezig gezondere producten te ontwikkelen, heeft Cadbury een suikerarme variant van zijn repen op stapel staan en overweegt Pepsi om dieettips op de verpakking van zijn drankjes te zetten. Maar voedselgigant Heinz gaat voorlopig het verst. In het kader van een nieuwe global marketingstrategie heeft het bedrijf alle reclame die is gericht op jonge kinderen in de ban gedaan. Ook belooft men voortaan in advertenties alleen nog snacks in de context van een gevarieerd en gezond dieet te laten zien en met scholen geen contracten meer af te sluiten voor snoep- en snackautomaten.

Bron: Marketing Week

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie