VNU BP aast op De Zaak

VNU Business Publications wil De Zaak (de Haarlemse uitgeefdochter van ING Nederland) overnemen.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De twee bedrijven zijn al maanden in onderhandeling. Directeur Erik Hoekstra van VNU Business Publications wil de uitgever inlijven als aanvulling op het blad Managementteam, dat zich richt op de middelgrote en grote bedrijven. De Zaak richt zich op het MKB. In het gevecht tegen de ingezakte advertentiemarkt wil VNU daarnaast flink investeren in het blad Intermediair. Vorig jaar stopte VNU Business Publications nog met Intermediair Starters en Internet Idee, omdat de advertentievolumes ver achterbleven. De titels hadden een oplage van respectievelijk 75.000 en ruim 50.000 exemplaren. Volgens Hoekstra beleeft VNU Business Publications ‘zware tijden' door de sterk dalende advertentiemarkten. Hoeveel omzet het bedrijf is kwijtgeraakt, wil Hoekstra niet onthullen. ‘Duidelijk is dat we vorig jaar een knauw hebben gekregen. Maar zelfs in het diepste dal zullen wij een goed winstgevend bedrijf blijven. Alleen minder dan we gewend waren', zegt hij in MarketingTribune. De directeur verwacht dat de markt in 2004 stabiliseert en weer langzaam aantrekt (ANP).

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie