Wat is de impact van permissive media op merkontwikkeling?

Op initiatief van de Positioneringsgroep, Intomart GfK en RapidSugar start eind april een onderzoek naar de impact en toepassing van permissive media voor merkontwikkeling. Het onderzoek wordt uitgevoerd in samenwerking met adverteerders. Theorie, praktijkervaring, expertvisie en consumentenpanelonderzoek vormen de bouwstenen. De resultaten worden medio 2004 verwacht.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Aanleiding voor het onderzoek is de aanmerkelijke groei van permissive media zoals e-mail en veranderingen in het mediaconsumptiegedrag. Dit leidt volgens de initiatiefnemers tot een fundamenteel ander marketingcommunicatietijdperk. Een tijdperk waarin de klant in meerdere opzichten de communicatie controleert en stuurt.

Het onderzoek gaat over de impact van deze ontwikkeling op het merk, als set van functionele en emotionele waarden. Wat betekent het voor het ontwikkelen van een onderscheidende merkstrategie? De initiatiefnemers denken dat het tijd wordt de traditionele scheiding in communicatiedisciplines (advertising, DM, interactief) te doorbreken en vanuit een nieuwe visie op klantgecontroleerde merkcommunicatie samenhang te creëren.

Media mei moeten de resultaten gepubliceerd worden.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie