Overslaan en naar de inhoud gaan

Main navigation

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
  • Dag van de audio

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee

Hoofdnavigatie

  • Home
  • Abonneren
  • Adverteren
  • Academy
  • CMO Suite
  • Events & Opleidingen
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Partners
  • Nieuwsbrief
  • Dag van de audio

Secundaire navigatie

  • Twitter
  • Facebook
  • LinkedIn
  • Instagram
Adformatie
Adformatie
Log inWord abonnee
Al lid?
Log hier in
Word abonnee
Topics
  1. Bureaus
  2. Campagnes
  3. Carriere
  4. Commerce
  5. Contentmarketing
  6. Craft
  7. Customer experience
  8. Data & insights
  9. Design
  10. Digital transformation & tech
  11. Diversiteit
  12. Effectiviteit
  13. Gedragsverandering
  14. Influencer marketing
  15. Interne communicatie
  16. Media
  17. Merkstrategie
  18. PR
  19. Privacy
  20. Programmatic
  21. Purpose Marketing
  22. Reputatiemanagement
  23. Targeting & segmentatie
tag

Misleiding

Lees meerLees minder
Webshopping
Customer experience

Consumentenbond laakt winkeliers die misleiden met 'zogenaamde adviesprijzen'

De organisatie pleit voor een aanscherping van de betreffende wet.

Black friday shutterstock
Digital transformation & tech

ACM treedt op tegen webshops met misleidende 'tijdelijke' kortingen

Bij 41 van de honderden webshops bleek een zogeheten countdown timer nep. Dat is misleiding.

premium
Shutterstock sale image
Commerce

Adverteren met misleidende 'van-voor'-prijzen is per 1 januari verboden

Ondernemers moeten zich per 1 januari houden aan nieuwe, strengere regels rondom 'van-voor'-prijzen.

De review gebruiken in je voordeel. Zo doe je dat!
Reputatiemanagement

Trustpilot heeft in 2021 meer nepreviews verwijderd en bedrijven gewaarschuwd

Het recensieplatform deelde meer waarschuwingen uit aan bedrijven die consumenten misleiden. Ook zijn er 2,7 miljoen nepreviews verwijderd.

Commerce

Marketingbedrijf Allfree vecht hoge boete wegens misleiding aan

Het Nederlandse marketingbedrijf moet een boete van 89 duizend euro betalen, oordeelt de Autoriteit Consument & Markt.

Volkoren! (Not)
Merkstrategie

‘Albert Heijn, Lu, Liga en Zonnatura misleiden met term “volkoren” op verpakking’

Als maar een deel van het gebruikte meel volkoren is, is het misleiding om ‘volkoren’ op de verpakking te zetten, zegt de Consumentenbond.

'Vla met vanillesmaak'
Merkstrategie

Optimel Vanillevla mag geen vanillevla meer heten, tenzij er echte vanille aan wordt toegevoegd

In de meeste vanillevla zit allang geen vanille meer, maar de Reclame Code Commissie zegt dat er sprake is van misleiding.

Meer Adformatie

  • Partners
  • Events
  • Vacatures
  • Whitepapers
  • Nieuwsbrief
  • Adformatie Academy
  • Volledige Magazine Archief

Service & Contact

  • Contact
  • Abonneren
  • Teamabonnementen
  • Adverteren
  • Veelgestelde Vragen
  • Privacy Statement
  • Cookie Statement
  • Algemene Voorwaarden
adformatie sijthoff media