De supermarkten hebben dit met de overheid en bedrijven in de kunststofsector afgesproken in het Plastic Pact NL.
De supermarkt schrapt de raad van bestuur, gaat extra investeren in online boodschappen doen en de verwerking van data.
De marktleider pakt er bijna een procent marktaandeel bij. En dat komt niet alleen door de overname van Deen.
Door de fusie zou de op twee na grootste service-supermarktketen van Nederland ontstaan die verder gaat onder merknaam Plus.
Traditiegetrouw komen winkels en bierbrouwers met speciale oranjeacties. Wie doet wat?
De Deen-filialen zijn verkocht aan Albert Heijn, Vomar en DekaMarkt. Jumbo mist de kans om verder naar Albert Heijn toe te groeien.
De discounter is zelfs 18 procent goedkoper met zijn agf dan Jumbo.
Dit is de meest recente update van IRI met omzet-inzichten over supermarkt, online, convenience, drogisterijen en slijterijen.
Starbucks Koffie steekt met een omzet van 262 duizend euro per week met kop en schouders boven het veld uit.