In deze zesde FT. Opinion bekijkt ons kritisch Gen Z-panel hoe ING en Zalando hun doelgroep probeert te bereiken.
De vernieuwingen moeten Zalando helpen om een 'ecosysteem voor fashion en lifestyle e-commerce' te worden.
Eerder was hij chief marketing officer bij Zalando.
De resultaten waren onder de maat. De fashion retailer gaat nu vol inzetten op online verkoop via eigen kanalen.
AI-gedreven maatadviezen moeten Zalando helpen hét startpunt voor mode te zijn.
CAMPAGNEPRAAT | Het panel is zeer te spreken over de executie. Minder enthousiast zijn ze over de media-aanpak. 'Kies het juiste umfeld.'
De gezamenlijke capsulecollectie bestaat uit 15 items, waaronder een genderless korset en laarzen met hak tot en met maat 46.
Ralph Rijks is sinds 2020 Global VP Marketing voor Zalando en ziet de crisis vooral als een kans. 'Het kan een leerzame ervaring zijn.'
Ruim 200 Rituals-producten zijn vanaf 1 juli verkrijgbaar via Zalando.nl.