Onder meer de jury en het inzendproces zijn nieuw. 'We streven naar een jury die ervaren is én frisse perspectieven meebrengt.'
Conny Braams, hoofdjuryvoorzitter Effie Awards, bespreekt samen met haar voorganger Alfred Levi de laatste ontwikkelingen binnen het vak.
Levi neemt na de maximale termijn van vijf jaar afscheid van de prijs.
Een interview met Anja Froeling, managing partner Selmore Creative Agency, over de Effie-winnende case Škoda Zaterdag.
Rik Ledder, voorzitter VIA en ceo TBWA\Neboko, deelt op Adformatie.nl wat hem opvalt in de reclameindustrie.
Wim Jan Zijlstra, head of strategy bij TBWA\Neboko, verklaart het succes van de winnende Effie-case.
Patritia Pahladsingh en Hans Middelhoek nemen het stokje over van Dick van der Lecq en Mary Hoogerbrugge, die afscheid nemen van de Effie.
Na het betoog van Greenpeace op de Effie-uitreiking komt Boris Nihom tot de conclusie: we moeten praten over wat we wél kunnen doen.
De milieuorganisatie wist de prijsuitreiking vorig jaar te kapen, maar daar steekt de vakprijs nu een stokje voor.