Het einde van het jaar. 3FM’s Serious Request is inmiddels weer in volle gang. Het is een begrip geworden in ons koude kikkerlandje. Ook internationaal hebben collega-radiostations glazen huizen opgeworpen voor het goede doel. Dit jaar is malaria het thema. Ziggo heeft besloten het evenement te weren voor haar analoge klantenkring om ze over te halen voor digitale televisie. Belachelijk!
De geruchten stromen rond Apple komen weer heerlijk op gang de laatste dagen. Ik vind het altijd een fascinerend schouwspel om te zien wat er allemaal op de fora gebeurd als er weer iets is gelekt in de media. Nu gaat het over de Apple Tablet. Ik ben er nog niet helemaal uit of het een kleine netbook met alleen een scherm is of een uit de kluiten gewassen iphone. Ik geloof er op zich wel in, maar zal het aanslaan bij het grotere publiek?
Vandaag bestond het ochtendritueel wederom uit het lezen van een gratis krant en een kop koffie. Wat me opviel waren advertenties van de dezak.nl; 'herkenbare' commercial personages en logo's met een zak eroverheen. Ik herkende o.a. Alice, Ziggo, Tele2 en UPC. De plaatjes werden ondersteund door de zin 'Wie geef jij 1 juli de ZAK?
Deze morgen een advertentie van Vrumona in de krant tegen Albert Heijn. Wederom een conflict. Ze leveren mogelijk niet meer aan de Appie. Dat is allemaal prima, maar op de fora waar over het conflict gesproken wordt hangt een sluimerige mist die richting AH trekt. Mensen beginnen het schandalig te vinden dat AH het eigen merk zo ver doordrukt. Wat vinden we er zelf van? Een selectie uit de comments.
Als je dan toch slippertjes gaat kopen voor de zomer, waarom dan 'en passent' ook niet even bijdragen aan het milieu, kinderen voorzien van eten medicijnen en scholing en veelal vrouwelijke, hiv-geïnfecteerde werknemers in Zuid-Afrika voorzien van een goed betaalde baan en aidsremmers. Rabobank en TU Delft hebben hun handen ineen geslagen en zijn gekomen met de Plakkies. In samenwerking met Kids Rights helpen zij de regio waar de slippers gemaakt worden; Bronkhorstspruit.
Aangezien er onlangs een kopje 'uitglijders' als categorie op Molblog is toegevoegd lijkt het me gezellig om de flater awards van de Consumentenbond nader te bestuderen en met de popcorn op schoot de kanshebbers te bespreken.