Drijft Albert Heijn te ver door?

Deze morgen een advertentie van Vrumona in de krant tegen Albert Heijn. Wederom een conflict. Ze leveren mogelijk niet meer aan de Appie. Dat is allemaal prima, maar op de fora waar over het conflict gesproken wordt hangt een sluimerige mist die richting AH trekt. Mensen beginnen het schandalig te vinden dat AH het eigen merk zo ver doordrukt. Wat vinden we er zelf van? Een selectie uit de comments.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Het nieuwsbericht klinkt als volgt:

"Een aantal frisdrankmerken is binnenkort niet meer verkrijgbaar bij Albert Heijn. Dit komt door een zakelijk conflict tussen producent Vrumona en de supermarktketen. Vrumona waarschuwde donderdag in een advertentie in landelijke ochtendkranten dat consumenten mogelijk mis zullen grijpen als zij zoeken naar flessen, blikken en pakken van Crystal Clear, Royal Club, Sisi en Sourcy. Albert Heijn heeft besloten deze producten uit de schappen te halen als gevolg van een zakelijk verschil van mening, aldus de producent.

Sinds eind vorige maand neemt Albert Heijn volgens een woordvoerder van Vrumona geen bestellingen meer op, nadat onderhandelingen tussen beide partijen waren vastgelopen. Vrumona levert nog wel literflessen van 7UP en Pepsi, producten die het bedrijf onder licentie produceert. Albert Heijn en Vrumona praten al enkele maanden over een nieuw inkoopcontract. Beide partijen willen weinig kwijt over de inhoud van het geschil.

Een woordvoerder van Albert Heijn bevestigde wel dat inkoopprijzen een rol spelen. De zegsman van Vrumona zei dat er geen conflicten spelen met andere supermarktketens. Supermarkten en leveranciers hebben vaker hoog oplopende conflicten. Albert Heijn voerde bijvoorbeeld in 2007 wekenlang een gevecht met Coca-Cola, dat een hogere prijs wilde voor zijn producten.

Vrumona hoopt binnenkort weer met Albert Heijn om tafel te zitten. De woordvoerder van Albert Heijn zei het positief te vinden dat Vrumona in de advertenties aangeeft er alles aan te doen om zijn merken weer in het schap te krijgen bij de supermarktketen."

Een selectie uit de comments op andere website over het conflict:

"Dan wordt het wellicht maar eens tijd om naar een andere supermarkt te gaan. AH domineert toch al teveel vind ik."

"Wie van mening is dat AH de goedkoopste is moet maar eens verder kijken dan zijn neus lang is. Waarom is de winst dan weer royaal gestegen de laatste jaren? Goede krachten van boven de 20 eruit en schoolkinderen erin. Als je dit wilt steunen koop je bij AH."

"Mensen ga lekker naar Dirk van den Broek daar is alles te verkrijgen en een stuk goedkoper ook, ze willen gewoon hun eigen merk door onze strot duwen daar verdienen ze meer aan"

"Haal alleen nog maar wat aanbiedingen bij de AH want iedere keer als ik bij de AH kom worden er weer producten uit de schappen gehaald die ik regelmatig nodig heb.De AH is allang niet meer de winkel waar je alle producten kan krijgen.Ze verkopen alleen nog maar hun eigen merk.Gelukkig doet de concurent het beter"

"Albert Heijn gaat tegenwoordig het liefst naar de leverancier die de allergoedkoopste troep levert en verkoopt dat dan als een eigen huismerk net een paar cent onder het vergelijkbare merkprodukt. Daar verdienen ze veel meer op dan echte merkprodukten verkopen."

"Laat AH eerst maar eens het giftige "aspartaam" zoetstofmiddel uit de light frisdrank laten verwijderen.Tegen de wil van veel huisartsen in gaan ze gewoon door met dat middel.Bovendien kan ik steeds minder vinden van een merk wat ik gewend was,b.v.witte bonen van Heinz in tomatensaus.Of een reuze fles maggi.De AH smaakmaker smaakt er niet naar.De AH merken smaken minder goed."

"Ik wordt als consument al een tijdje scheitziek van AH. Ze krijgen veel te veel macht. In Amsterdam zijn asociaal veel winkels van AH en anderen verdwijnen. Het kan bijna niet anders dat wethouders flinke bedragen krijgen als anderen dan AH geen kans krijgen.En ook dwingen ze ons door het laten verdwijnen van A merken om hun eigen huismerk te gaan kopen. Veel lekkere producten uit de A merken stal zijn daar verdwenen. Boycotten die club en de wethouders die er over gaan checken."

"AH is maffia,gaat alleen maar wurgcontracten aan ,de consument merkt hier niks van alleen de netto winst van de appie gaat omhoog.Wordt tijd dat de grote jongens AH een keer met z,n allen niet leveren en laten voelen wat machtsmisbruik is"

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie