Lidl wint, Aldi verliest terrein

De opmars van de Duitse discounter Lidl in Nederland is groot. Het aantal klanten van deze supermarktketen is sinds de start van de prijzenoorlog in oktober 2003 gegroeid met 660.000 huishoudens. Aldi verliest juist terrein.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De rivaal zag in die periode juist 170.000 klanten weglopen, zo meldt het AD. Dat blijkt uit cijfers van marktonderzoeker GfK. Directeur Joop Holla ziet Lidl Aldi wel inhalen. ‘In 2008 schat ik.’ Van de 7,2 miljoen huishoudens in ons land kunnen 4,1 miljoen worden gerekend tot de klantenkring van Aldi, Lidl staat nu op 3,6 miljoen huishoudens.

Overigens liggen de marktaandelen (in geld) van de twee nog wel flink uit elkaar: Aldi ruim 9 procent, Lidl bijna 5 procent.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie