Gossipbladen flink in de min

De totaal betaalde kernoplage van de roddelbladen blijft hard dalen. Dat blijkt uit cijfers van Hoi, Instituut voor media auditing.

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

De oplage van Privé ging in het tweede kwartaal van 2007, in vergelijking met hetzelfde kwartaal een jaar eerder, van 235.199 naar 225.111, Story en Weekend dalen ongeveer even hard in oplage: Story van 185.537 naar 160.431, Weekend van 182.001 naar 157.473. Ook de Party-oplage daalt.
Bij de gezinsbladen is er een plus voor Aktueel: van 54.807 naar 67.755, Nieuwe Revu en Panorama noteren een daling.
Een paar aardige stijgers bij de meidebladen: CosmoGirl van 88.444 naar 102.832, ElleGirl van 78.679 naar 88.293, Fancy van 56.305 naar 74.990 en Girlz van 87.545 naar 107.725 Ook Hitkrant heeft de groei weer te pakken.

Bij de mannenbladen is het zelfstandige Esquire een opvallende stijger: van 11.146 naar 20.408. Playboy daarentegen ziet de oplage weer fors afnemen: van 71.425 naar 49.575. De RTV-bladen noteren bijna allemaal een daling. TV Krant is daarop een uitzondering, met sinds 1999 een gestage stijging van de oplage. Ook de grootste, Veronica Magazine, ziet groei en gaat van 1.009.169 naar 1.009.353.
Bij de vrouwenbladen zijn AvantGarde (39.259 naar 47.048), Celebrity (54.414 naar 75.095), Cosmopolitan (94.363 naar 104.944), Glamour (123.899 naar 146.239), Marie Claire (65.233 naar 76.532) en Happinez (112.833 naar 151.495) opvallende stijgers. Margriet en Libelle zien de oplage nog steeds afnemen.

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie