Call to action-advertising groeit

Helaas hebben we niet meer de rechten op de originele afbeelding
adformatie

Call to action-advertising laat de komende jaren een sterke groei zien. Deze vorm van mobiele advertising zal 419 miljoen dollar waard zijn in 2012, zo voorspelt het Amerikaanse bedrijf .

Met call to action kan een mobiele beller meer informatie opvragen over een product of dienst en communiceren met een adverteerder, terwijl hij een advertentie bekijkt

‘Als entertainmentplatform moet de mobiele telefoon het nu nog afleggen tegen de televisie, maar op het gebied van communicatie is het mobieltje superieur. Het maakt het mogelijk om commercials buiten het huis te brengen en het creëert nieuwe vormen van advertising’, zo zegt Frank Dickson, chief research officer bij MultiMedia Intelligence.

Overige bevindingen:

  • De totale mobiele televisie en video-advertisingomzet, inclusief call to action, zal in 2012 meer dan 1 miljard bedragen
  • Call to action advertising zal zich het snelst ontwikkelen in Noord Amerika en Azië.
  • Inkomsten uit mobiele televisie- en video-abonnementen zullen in 2008 bijna 3,5 miljard dollar bedragen. In 2012 ligt dat bedrag op 14 miljard.
  • In 2012 woont tweederde van alle mobiele tv-abonnees in Azië.

Bron: MarketingCharts

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie