Marketing Technology

#lekkersociaal 52: Over een nieuwe invalshoek van Prisma en gamen op Snapchat

, blogger | 29 december 2016, 16:07

Creative content agency Blauw Gras praat je bij! Deze week over de nieuwe social feed functie van Prisma, spelletjes spelen via Snapchat en Live 360 Video op Twitter!

The Feed

Prisma, je weet wel, die app waarmee je van al je foto’s kunstwerken kan maken. Met één druk op de knop kan je je eigen Mondriaan schilderen of De Schreeuw nabootsen. Maar niet alleen met stilstaande beelden, de filters werken ook bij video.  

Erg leuk al die filters, maar verder kon je er vrij weinig mee behalve doorposten op Instagram, Facebook of een van je andere sociale kanalen. Daar wilde Prisma ook wel wat mee gaan doen. Daarom kan je vanaf nu je foto’s posten op een eigen social pagina binnen Prisma, . “Wéér een nieuw platform” horen we je denken… Helemaal waar. Echter, Prisma onderscheidt zich wel van de anderen kanalen. Je hebt binnen Prisma namelijk geen vrienden, het gaat puur om het delen van je kunstwerkjes en niet om het socializen met je maten..

Je kan mensen volgen en vinden doormiddel van de discover functie die location based is. Je ziet dus alleen foto’s die geplaats zijn door mensen bij jou in de buurt en andersom. Wanneer een foto populair is en veel likes krijgt, wordt de afstand uitgebreid zodat die zichtbaar wordt voor mensen die verder weg zitten, totdat je meesterwerk een wereldwijd succes is! Origineel is het zeker, en als het je toch gaat om het delen van je artistieke werk maakt het natuurlijk niet uit wie het ziet. Wereldwijde erkenning kregen veel kunstenaars niet eens toen ze nog leefden! Wat we ons dan wel afvragen, wat is de ware kunst van een filtertje over die uitstekende selfie gooien?

Let the games begin

Nog meer gefilterd nieuws. Snapchat heeft niet alleen die leuke maskers die we natuurlijk allemaal graag met elkaar delen. Nee, Snapchat is ook bezig met het creëren van . In Nederland moeten we nog even wachten op de Snap Games, maar in Amerika hebben ze al een aantal keer kunnen genieten van uitprobeersels, en met succes!

Deze kerst kwam Snap met het spel Santa’s Helpers. In het spel werd je hoofd geplaats op het lichaam van een kerst elf. De bedoeling was dat je een piste af ging om cadeautjes te vangen doormiddel van het heen en weer bewegen van je telefoon. Daarna deel je natuurlijk je scores en hoop je dat je vrienden het niet beter kunnen. Zijn ze wel beter, dan probeer je het gewoon opnieuw, laat je niet kennen! Game on Snappers…

Erg leuk die spelletjes, iedereen is ergens weel een beetje competitief. Maar van Snapchat is het ook een slimme zet. Het is bekend dat de gesponsorde filters goed in de smaak vallen bij gebruikers, en dat kan je natuurlijk ook goed implementeren in een spelletje. Eerder dit jaar deed Kraft Mac ’n Cheese het al met een spelletje waarbij je met je mond macaroni stukjes moest vangen. Je wil winnen van je vrienden dus je deelt het. En ondertussen ben je keihard reclame aan het maken voor Kraft. We ‘snappen’ je spelletjes Snap Inc!!

Live all over

Eerder deze maand kon je je live video’s van Periscope al direct delen op Twitter. Nu is het ook mogelijk om te bekijken. Je herkent de 360 video’s aan de LIVE 360 badge. Door je telefoon heen en weer te bewegen of met je muis te bewegen kan je het beeld draaien, piece of cake.

Iedereen die Periscope en Twitter gebruikt kan de 360 Live Video’s bekijken maar nog niet zelf plaatsen. Er is een select aantal gebruikers die zelf 360 graden video’s kunnen maken. Dat is ook niet heel erg, want je moet een speciale camera aan je telefoon koppelen om het beeld goed te kunnen schieten. Problemen voor later zullen we maar zeggen. Voor nu kunnen we gewoon heerlijk genieten van de streams van anderen!

Dit was dan weer de van deze week én de laatste van het jaar. We wensen iedereen een hele gezellige Oud & Nieuw en een gelukkig 2017, dat de timelines maar vol mogen staan met nieuwjaarskussen en bubbels! In het nieuwe jaar zijn we weer terug met genoeg social media nieuwtjes. Tot volgend jaar!

Deze bijdrage is geschreven door . Wij zijn een creative content agency met een voorliefde voor social media. Wij zijn content creatieven in de digitale wereld. In een notendop; we creëren, produceren en distribueren content vanuit onze thuishaven aan het Amsterdamse IJ.

 

 

Over de auteur

Reacties op dit artikel (0)

Comment author avatar

Meer in channel Marketing Technology

Meer in channel MobileMarketing.nl

Blijf op de hoogte

Van onze partners

Whitepapers

Populaire blogs