Premium

LinkedIn maakt Thought Leader Ads breder beschikbaar

Met deze advertentievorm kan een bedrijf een bijdrage van een werknemer en nu ook niet-werknemer betaald onder de aandacht brengen.

Afbeelding: Shutterstock

LinkedIn maakt zijn advertentievorm Thought Leader Ads breder beschikbaar. Met dit type reclame kan een organisatie een post gedeeld door het persoonlijke account van een werknemer gesponsord onder de aandacht brengen op de tijdlijn van relevante personen. Voortaan hoeft dat niet meer een werknemer te zijn, maar kan het ook een ander LinkedIn-lid zijn.

Willekeurige LinkedIn-gebruikers hoeven niet bang te zijn dat hun post opeens en ongevraagd wordt uitgelicht door een bedrijf. Als een onderneming een interessante post tegenkomt en gesponsord onder de aandacht wil brengen, krijgt de gebruiker in kwestie vooraf een bericht met de vraag om de sponsoring goed te keuren. Weigeren kan natuurlijk ook. 

De gebruiker in kwestie ontvangt standaard geen vergoeding als zijn post uitgelicht wordt. Het bedrijf betaalt een advertentiebedrag aan LinkedIn en kan zelf eventueel iets met de gebruiker afspreken.

LinkedIn Thought Leader Ads
Uitsnede van een Thought Leader Ads Afbeelding: LinkedIn

Gesponsord bericht

Aan de LinkedIn-bijdrage van de gebruiker verandert niets, behalve dat er klein bovenin staat dat de post gesponsord wordt door de betreffende organisatie. Deze disclaimer zal veel mensen nauwelijks opvallen. Bovenstaande screenshot toont een Thought Leader Ads-reclame.

In alle andere opzichten blijft de post authentiek, al komt de bijdrage onder de aandacht van meer mensen. Dat kan het aantal likes en reacties van de persoonlijke post vergroten, en tot meer connectieverzoeken leiden. LinkedIn noemt deze manier van adverteren daarom interessant voor bijvoorbeeld bureaus die posts van bureaudirecteuren of prijswinnende creatieven breder willen delen op het platform.

Een ander scenario is dat een werknemer een enthousiaste bijdrage deelt over een openstaande vacature, op zoek naar sollicitanten. De werkgever kan die bijdrage gesponsord breder onder de aandacht brengen. Of een spreker die binnenkort op een bedrijfsevenement optreedt, deelt hier een bijdrage over de kaartverkoop. De organisator van dit evenement kan besluiten die bijdrage te sponsoren om de kaartverkoop aan te jagen. LinkedIn zegt dat de persoonlijke benadering beter kan werken dan een post vanuit het bedrijf - wat overigens ook gewoon mogelijk blijft.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie