Huawei en Het PR Bureau zetten punt achter samenwerking

Het PR Bureau (HPB) haalde onlangs Xiaomi binnen, een 'conflicting account' en een reden voor het einde van de samenwerking.

Foto voor lancering Huawei P30 Series, waarvoor HPB de pr-aanpak deed

Huawei en Het PR Bureau zetten een punt achter hun samenwerking. Beide partijen werkte drie jaar samen, maar nadat HPB onlangs Xiaomi als nieuwste klant binnenhaalde, was er sprake van 'conflicting accounts'. Xiaomi verkoopt deels dezelfde typen producten als Huawei en voert in Nederland een grootse marketingcampagne om zijn merkbekendheid te vergroten. 

Zie ook: Het is niet de tijd voor smartphoneaanbiedingen, toch deelt Xiaomi tv’s uit
 

Huawei zegt binnenkort bekend te maken met welk pr-bureau het verder gaat.

Huaweis nieuwe strategie

Toen Het PR Bureau drie jaar geleden voor Huawei van start ging, was dit bijna het grootste smartphonemerk ter wereld. Ook in Nederland verkocht het bedrijf veel smartphones en was er een groot marketingbudget om zijn producten via crossmediale campagnes via telecomproviders en media te promoten.

In mei 2019 werd Huawei echter door de Verenigde Staten op een zwarte lijst gezet vanwege vermeende spionage voor de Chinese overheid. Door die maatregel verloor Huawei de toegang tot belangrijke hard- en softwareleveranciers, waaronder Google en de volwaardige versie van het besturingssysteem Android. 

Consumenten lieten de toestellen links liggen en daarom biedt Huawei op dit moment niet actief smartphones aan in Nederland. Het Chinese merk verlegt de focus van zijn consumententak naar andere productcategorieën, waaronder Windows-laptops, computermonitoren, slimme horloges en draadloze oordopjes. Het is denkbaar dat Huawei mede vanwege zijn nieuwe productstrategie ook een nieuw pr-bureau in de arm neemt. 

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie