Premium

Natwerk neemt Utrechts bureau Stick over, bureaunamen blijven intact

De bureaus nemen hun intrek in het pand van Natwerk in Amsterdam.

Het pand van Natwerk

Het Amsterdamse reclamebureau Natwerk heeft het Utrechtse bureau Stick overgenomen. Met de fusie hebben de bureaus zich naar eigen zeggen samengevoegd tot een 'creatief powerhouse' voor merkstrategie, branding en campagnes.

De bureaus spreken de ambitie uit om hiermee 'het sterkste onafhankelijke bureau van Nederland' te worden. Stick neemt zijn intrek in het pand van Natwerk in de Amsterdamse Jordaan. Beide bureaus blijven opereren onder hun eigen merknaam.

Bij Stick werken tien mensen, bij Natwerk 45. Er komt geen overkoepelend managementteam, het team van Stick voegt zich bij de business units van Natwerk, aldus een woordvoerder van Natwerk. De bureaus maken geen overnamebedrag bekend, ook is onduidelijk hoe de aandelen zijn verdeeld. 'Maar het is vergelijkbaar met wat een groot netwerkbureau jaarlijks uitgeeft aan reclameprijzen', voegt de woordvoerder toe, waarbij vermeld moet worden dat Natwerk in de regel niet inzendt voor vakprijzen.    

Stick werkt voor merken als Cewe, Wijnvoordeel, Superbrew en Raak. Voor laatstgenoemde won het bureau recent een uitgebreide bureaupitch. Natwerk heeft merken als Febo, Dirk, Tikkie en Lebara in zijn portfolio. Het bureau breidde recent uit met de aanstelling van twee nieuwe creatief directeuren.

Natwerk hoopt met het 'creatieve en strategische gewicht' van Stick zijn klanten beter te kunnen bedienen. Stick op zijn beurt moet profiteren van 'alles wat Natwerk in huis heeft', zoals een eigen productiehuis en inhouse PR. 

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie