Nederlandse bureaus presenteren zich aan 30 internationale pitch-consultants

Fred Moolhuijsen: ‘Amsterdam is na Londen de grootste trekpleister in Europa voor marketeers.’

De pitchconsultants van Adforum Summit

Tijdens de jaarlijkse Adforum Summit krijgen reclamebureaus en productiemaatschappijen de kans hun creatieve werk te tonen aan potentiële nieuwe, internationale opdrachtgevers. De jaarlijkse summit vond vorige week voor de derde keer in tien jaar tijd plaats in Amsterdam, waar tien Nederlandse bureaus zich aan een gezelschap van dertig pitchconsultants uit negen verschillende landen presenteerden.

De tour langs de Nederlandse bureaus werd georganiseerd door Fred Moolhuijsen, partner van pitchadviesbureau Brand and Business Architects en ambassadeur van netwerkplatform AdForum. Voor de tour was speciaal de officiële Ajax-spelersbus vrijgemaakt.

De tour begon maandag met stops bij Candid, iO, The Family, N=5 en Rankin Creative. De dag werd afgesloten met een diner bij 72andSunny. Op dinsdag ging de bus langs bij Been there done that, Die Crew, Gravity Global, Forsman & Bodenfors en Dept, met een afsluitend diner bij 180 Amsterdam. De laatste dag waren Code d'Azur, Springbok, Deloitte Digital en Acne aan de beurt.

Moolhuijsen wil niet zeggen welke merken er in de presentaties voorbijkwamen. 'We communiceren niet over individuele klanten.'

Internationaal relevant

Fred Moolhuijsen: 'Meedoen aan deze top blijkt steeds weer waardevol voor Nederlandse bureaus met een internationaal playbook. Ze kunnen zich hierdoor in één keer presenteren aan een grote groep consultants, die werkt voor talloze internationale merken; ofwel een goede investering voor new business. Amsterdam is na Londen de grootste trekpleister in Europa voor marketingbedrijven, zo ervaren mijn collega's. De combinatie van ondernemerschap, knowhow van technologie en digitalisering en de vrije geest op het gebied van cultuur en creativiteit, maakt dat we echt internationaal op de kaart staan.'

De internationale pitchconsultants die meededen zijn AAR, Brand & Business Architects (uit NL), Cherrypicker, Tina Fegent Ltd, Hamilton Associates International, Oystercatchers, Pitchville, VT Scan, PitchPoint, Booster Consulting, Creativebrief UK, Francis Drake, DNCC, From Good to Great, Independent Agency Selection, Scopen en Ingenuity.

AdForum Summit werd eerder in 2013 en 2018 georganiseerd in Amsterdam. De volgende Summit vindt plaats in Londen en in 2024 weer in Amsterdam. AdForum maakt deel uit van Maydream, waar platformen als Adforum.com, AdForum Summit, de Epica Awards en de Creative Library onderdeel van zijn.

Lees ook: Nederland is het nieuwe reclamemekka

Plaats als eerste een reactie

Ook een reactie plaatsen? Word lid van Adformatie!

Word lid van Adformatie → Login →
Advertentie