Premium

PR-accounts: nieuw werk voor Lewis, Marcommit, Glasnost, Smith en CFF

Welke bedrijven kozen voor welke communicatiebureaus en voor welke opdrachten? Ons onregelmatige overzicht van nieuwe accounts.

Prescan koos voor Lewis

Zowel Netgear als Prescan neemt Lewis in arm

Lewis heeft twee nieuwe opdrachtgevers aan zijn ketting geregen, te weten Prescan en Netgear.

Prescan heeft Lewis in de arm genomen voor PR-, content en sociale media. De marktleider in preventief medisch onderzoek heeft de ambitie om zijn autoriteitspositie te versterken en de Nederlandse consument bekender te maken met de voordelen van medisch onderzoek als preventiemiddel.

Lewis start een geïntegreerde campagne voor meer naamsbekendheid voor Prescan. Hierbij staan inzicht in persoonlijke gezondheid en het delen van gebruikerservaringen centraal, gecombineerd met een benadering van de media.

Volgens Annemiek Barendrecht, marketing director bij Prescan, past Lewis bij de toekomstvisie van Prescan. Ze verwacht snel resultaat te behalen om het marktleiderschap nationaal en internationaal verder uit te bouwen.”

Netgear 

Netgear heeft Lewis na een bureauoriëntatie geselecteerd. Het bureau gaat alle PR-activiteiten, influencer samenwerkingen en de creatie van social content voor zijn rekening nemen.

Het merk Netgear, specialist in netwerktechnologieën voor thuis, bedrijven en serviceproviders, moet zichtbaarder worden door een combinatie van verschillende PR-activiteiten, zoals persberichten, interviews en productreviews. Daarnaast zet Lewis in op het creëren van bredere verhaallijnen over  de oplossingen van Netgear. Deze verhaallijnen worden onder andere uitgezet door middel van newsjacking en product placement.

De campagne richt zich met name op consumenten en de MKB-markt. Naast de tech-media, waarin Netgear al goed vertegenwoordigd is, gaat Lewis ook een nieuw publiek aanspreken door de pijlen te richten op een bredere lifestyle doelgroep.

Advertentie
advertisement

Marcommit haalt Unisys en Nextmoves binnen

Marcommit heeft twee nieuwe account aan zijn portfolio toegevoegd. Unisys en Nextmoves. Voor beide gaat het vooral werken aan meer naamsbekendheid.

Unisys, wereldspeler op het gebied van IT-diensten en -oplossingen, heeft gekozen voor het PR-, social media- en contentmarketingbureau bekender en zichtbaarder te worden op de Nederlandse markt. Daarnaast gaat Marcommit voor Unisys aan de slag met het verstevigen van de autoriteitspositie op het gebied van cloudcybersecurity and digital workplaces.

Nick Miles, communications director EMEA, laat weten dat Unisys zijn merk wil uitbouwen in Nederland: 'Voor ons is het belangrijk dat een PR-bureau de expertise heeft om onze strategische programma’s te vertalen naar een lokaal actieplan.'

Nextmoves

Ook Nextmoves schakelt  Marcommit in voor meer naamsbekendheid onder HR-organisaties van bedrijven, nationaal en internationaal . Een tweede doel is om de markt kennis te laten maken met het dienstaanbod van Nextmoves.

Afgelopen jaar is Netmoves overgenomen door SAP-dienstverlener en kennispartner myBrand, vertelt Jeroen de Bruijn, salesmanager  bij Nextmoves. Het heeft toen een nieuwe strategie bepaald om meer naar buiten treden richting zijn doelgroep. Marcommit is ingeschakeld om de doelstellingen 'te vertalen in een communicatieplan en het executeren hiervan', aldus De Bruijn.

Keune
Accor

Keune Haircosmetics naar Glasnost

Keune Haircosmetics, de grootste Nederlandse producent van haarverzorgingsproducten, heeft na een kort pitchproces Glasnost gekozen als mondiale PR-partner. Het bureau gaat als 'strategisch partner' aan de slag met uiteenlopende vraagstukken, waaronder de internationale PR-strategie, influencer campagnes en videocontent. 

Keune is in 80 landen actief en ontwikkelt  al sinds 1922 haarproducten voor professionals. Sanne Takman, communicatiemanager Keune Haircosmetics, zegt dat het bedrijf zijn brand awareness en merkvoorkeur onder de eindconsument wil vergroten. 'Hierbij is creativiteit belangrijk. Glasnost is gekozen vanwege de verfrissende kijk op PR en het vermogen om vraagstukken te vertalen naar creatieve communicatieconcepten.' 

Esri Nederland kiest voor Smith Communicatie 

Esri Nederland heeft voor Smith Communicatie gekozen om de zichtbaarheid en naamsbekendheid in relevante sectoren te vergroten. Esri is wereldwijd marktleider in GIS (Geografisch Informatie Systeem) en helpt opdrachtgevers sinds 1969 met het visueel verwerken van data.

Esri ontwikkelde bijvoorbeeld het bedrijf ArcGIS, ‘s werelds meest krachtige software voor het maken van kaarten en het uitvoeren van ruimtelijke analyses. Het kantoor van Esri Nederland is gevestigd in Rotterdam.

Smith Communicatie gaat voor Esri de internationale campagne ‘See what others can’t’ in Nederland uitrollen. Met deze campagne wil Esri Nederland de voordelen onder de aandacht brengen van het in kaart te brengen van data. 

Accor kiest CFF Communications

Accor, de Franse moedermaatschappij van enkele prominente hotelmerken zoals Mercure, Ibis en Mama Shelter, heeft CFF Communications gekozen voor haar corporate communications in de Benelux.

CFF Communications biedt sinds de integratie met Brand Communications bureau Grayling in 2019 een nog bredere set diensten aan klanten. Van corporate PR, crisiscommunicatie, mediatraining en public affairs tot social media en influencer marketing.

 

premium

Word lid voor € 1,-

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan en betaal € 1,- voor de 1e maand.

Ja, ik wil lid worden

Plaats als eerste een reactie

Advertentie