Premium

Veilig Verkeer Nederland kiest wederom Eigen Fabrikaat na pitch, DDB Amsterdam sluit aan

Het vervolg op 'Een relaxte rijder maakt de buurt blijer' moet begin 2024 uitkomen.

Zoveel mogelijk mensen moeten veilig deelnemen aan het verkeer, vindt VVN.

DDB Amsterdam en Eigen Fabrikaat hebben de pitch van Veilig Verkeer Nederland (VVN) gewonnen. Eigen Fabrikaat is geen onbekende van VVN, in 2019 ontwikkelde dit bureau al de campagne 'Een relaxte rijder maakt de buurt blijer'. Voor toekomstige campagnes sluit nu ook bureaupartner DDB Amsterdam aan. Het is niet bekend welke andere bureaus er aan de pitch deelnamen.

De laatste campagne van VVN in 2019.

De uitgeschreven pitch was wederom toegespitst op gedragsverandering, met als centrale opdracht: 'de juiste gedragsinzichten selecteren en op basis daarvan gedrag beïnvloedende campagnes ontwikkelen'. 

Veiligheid voor 50+'er

De eerste campagne moet begin volgend jaar uitkomen en heeft als doel om vijftigplussers veiliger deel te laten nemen aan het verkeer, ondanks nieuwe ontwikkelingen zoals de aanwezigheid van snelle fat- en e-bikes.

Frank Dekker van VVN: 'Onder het nieuwe motto 'Meedoen is makkelijk' willen we ervoor zorgen dat zoveel mogelijk mensen veilig deelnemen aan het verkeer. Daar werken we dagelijks aan met duizenden vrijwilligers, partners uit het bedrijfsleven en politici in Den Haag. Ons werk stopt overigens niet bij campagnes alleen, zo zijn we ook aanbieder van verkeerseducatie op basisscholen.'

Dekker meldt tot slot 'verrast' te zijn door 'de heldere keuzes, het opvallende concept en het enthousiaste team' van Eigen Fabrikaat en DDB Amsterdam.

premium

Word lid van Adformatie

Om dit artikel te kunnen lezen, moet je lid zijn van Adformatie. 15.000 vakgenoten gingen jou al voor! Meld je ook aan met een persoonlijk of teamabonnement.

Ja, ik wil een persoonlijk abonnement Ja, ik wil een teamabonnement
Advertentie