Coca-Cola spreekt flesjes en blikjes toe in World Cup 2018-campagne

Fifa World Cup 2018 in Rusland? Coca-Cola is er 'klaar voor'.

Twee jaar voorbereiding zit er in de campagne die Coca-Cola uitrolt in 200 landen in aanloop - en gedurende de Fifa World Cup 2018 in Rusland (bureau: Mercado McCann, Brazilië). Het centrale idee van de campagne luidt: 'being READY'. Coca-Cola is er klaar voor.

Zo zien we in de commercial 'Ready For' (zie bovenaan dit artikel) medewerkers van Coca-Cola praten tegen flesjes en blikjes om ze voor te bereiden op de emoties waar ze tijdens het WK mee te maken krijgen. Weetje: Jason Derulo, de muzikant die Coca-Cola's hymne voor deze kampioenschappen schreef, heeft ook een rolletje in de commercial.

Ook in onderstaande commercial trouwens:

“Stock up”, by Mercado McCann to Coca-Cola

Stock up

'Stock Up' is de tweede commercial die het Braziliaanse bureau voor Coca-Cola mocht vervaardigen. Kernboodschap: je had vier jaar om je voor te bereiden (om Coca-Cola in huis te halen). Wacht niet tot het allerlaatste moment. Haal Coca-Cola in huis voor de perfecte match. Voor de gelegenheid is de AC/DC-hit 'Are you ready' afgestoft.

Dan is er nog deze volledig gameplay-geanimeerde commercial:

"Uplifted Alex", by Mercado McCann to Coca-Cola

Alex Hunter

Deze commercial werd in 2017 al gelanceerd om de fictieve voetballer Alex Hunter te endorsen.Hunter is het hoofdpersonage in The Journey: een zogenaamde ‘story mode’ in de voetbalgame, waarbij de bespeler in de huid kruipt van een fictief personage en de route naar zijn doorbraak meemaakt. In de langlopende voetbalgame verscheen The Journey voor het eerst in Fifa 17. In Fifa 18 zal deze modus weer terugkeren in het spel. Meer hier.

Plaats als eerste een reactie

**Bold** _italic_
Uw emailadres wordt uitsluitend gebruikt om mogelijk contact met u op te nemen naar aanleiding van uw bericht en is alleen zichtbaar voor de redactie.
Advertentie